Blogopmaak

JA! Starter van het jaar

Hardenberg, januari 2020
JA! trekt creatief talent met uitgesproken cultuur

Hun klantenbestand en explosieve groei doen vermoeden dat ze al jaren een gevestigde naam zijn in de wereld van marketing en design, maar niets is minder waar. Slechts drie jaar geleden startten André Hofsink en Jasper Fransen strategisch ontwerpbureau JA!. Afgelopen maand vielen de ondernemers meerdere malen in de prijzen. 

Te midden van retro wandrekken en enorme beeldschermen zit een jong team geconcentreerd te werken. Strategen, artdirectors, marketingspecialisten en ontwerpers; een nieuwe generatie merkenbouwers, zoals ze zichzelf noemen. Niet alleen wist het bureau dit jaar de titel Starter van het Jaar binnen te slepen, JA! kwam ook als beste nieuwkomer binnen in de Fonk50, de lijst van de vijftig beste en meest spraakmakende bureaus. “Een geweldige waardering en aanmoediging voor hoe we nu bezig zijn”, zegt Jasper, die drie jaar geleden met compagnon André ambitieus van start ging.  

De twee ondernemers doen het in veel gevallen nét even anders en dat maakt het een interessante werk- of stageplek voor jong talent. Er zijn geen functies, maar rollen met veel aandacht voor eigen ontwikkeling, je krijgt er de vrijheid om je eigen werkweek in te delen en is er aandacht voor vitaliteit, met onder andere een wekelijks gezamenlijk uurtje bootcamp. Ook inspiratietripjes, off days en een onbeperkt aantal vakantiedagen horen bij de uitgesproken cultuur van JA!. 

Strategie en design
André en Jasper kozen bewust voor Hardenberg. “Dit is voor ons allebei een bekende regio”, vertelt André die in Hardenberg woont. “Hier was bovendien geen bureau dat doet wat wij doen. Je ziet wel specialisten op het gebied van web en online marketing, maar geen bureau dat middelen onafhankelijk marketingstrategieën en onderscheidend design samenvoegt.” Jasper: “Daarbij heeft Hardenberg ontzettend veel mooie bedrijven die we konden bedienen. Hardenberg wordt vaak onderschat als het gaat om hoe ondernemend het is.” Lokale bedrijven als Moderna, Saxenburgh Groep, Larcom en de Beerze Bulten behoren tot hun opdrachtgevers en inmiddels weten klanten uit heel Nederland JA! te vinden. 

Creatieve hub  
Het begon allemaal in een oud klaslokaal in de Kastanjehof. Eén lokaal werd al snel te klein en inmiddels heeft het negenkoppige team een creatieve en dynamische kantoorruimte gecreëerd op de bovenverdieping van de oude basisschool. 
André en Jasper hebben zich vanaf het begin hard gemaakt om van de Kastanjehof een creatieve hub te maken. “We hopen creatief talent aan te trekken en misschien zelfs wel een voorbeeld te zijn voor andere creatieven om samen te komen en te werken in de Kastanjehof en zo een magneet te worden voor overheid, bedrijven en scholieren”, zegt André. “Een centrale plek voor creatief, communicatief en marketing geweld. Dat zouden we fantastisch vinden, zodat jong talent hier blijft en niet persé naar Twente of Zwolle hoeft.”
Fotografie Simone van Eerde
Inhoud Wintereditie 2020

#RegioHardenberg Magazine

29 nov., 2022
Hardenberg, november 2022
29 nov., 2022
Hardenberg, november 2022
29 nov., 2022
Hardenberg, november 2022
29 nov., 2022
Hardenberg, november 2022
29 nov., 2022
Hardenberg, november 2022
29 nov., 2022
Hardenberg, november 2022
29 nov., 2022
Hardenberg, november 2022
29 nov., 2022
Hardenberg, november 2022
29 nov., 2022
Hardenberg, november 2022
29 nov., 2022
Hardenberg, november 2022
Meer posts
Share by: